Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik Kitabı PDF indir
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik Kitabı PDF
Kitap ismi Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik olan ve birden çok kitap sever aracılığıyla aranan Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabını siz kıymetli okurlarımız için PDF dosyası halinde sunmaya çalıştık. Öncelikle
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabını PDF indirmeden önce sizlere Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabı ile ilgili bir kaç bilgi verelim…
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik Özet
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabının yazarları Immanuel Kant olan ve 109 sayfalık kitap 2011 senesinde Felsefe-Düşünce kategori bölümünde yerini almıştır.
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik PDF indir
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabını yazımızın alt bölümünden Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik PDF indir butonuna tıklayarak bilgisayarınıza yahut telefonunuza Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik kitabını indirebilirsiniz.
Immanuel Kant (1724-1804) tüm yaşamını dünyaya geldiğu ve hiç ayrılmadığı Prusya kenti Königsberg’de geçirdi. Orada tanrıbilim okudu, 1755’te öğretmenlik görevine başladı, 1770’te mantık profesörü oldu, ve hiç evlenmedi. En mühim yapıtı olan Arı Usun Eleştirisi’ nde bilme yetimizin bilmeye kabiliyetli olup olmadığını bilmemiz, yani bilmeden önce bilmemiz gerektiğini göstermeye çalıştı. Kişisel bilincini Gerçeğin saltık yargıcı sayarak “Arı Us” dediği sıradan derin düşünme yetisini yargıladı, ve onu bilginin sınırlarını aşması zemininde eleştirdi. Buna ispat olarak herhangi bir çıkarsama veya tanıtlama sunmayı gerekli görmeksizin, tüm belirlenimlerden boşaltılmış ve bundan dolayı bilinmesi özel olarak olanaksızlaştırılmış ve gereksizleştirilmiş bilinemez bir kendinde-Şey soyutlamasını gösterdi. Bilme yetisi gerçek Varlık ile, kendinde-Şey ile ilişkisiz olarak salt kendi düşüncelerini bilebilirdi. Bilmenin bilincinin ötesine, nesnelliğe geçmesi yasaklandı.
Kant’ın tanıtlamaları sıradan bilincin olağan tasım işlevleridirler, her içeriğe eşit ölçüde açık olarak herhangi bir yöntemsel karakter göstermezler. Bu seçme özgürlüğü içinde, Eleştirel Felsefe Realiteyi bilginin alanından dışlar ve Fenomenin öznelliği içine yerleşerek yalnızca bilincin kendisinin bilginin nesnesi olabileceğini savunur. Yine, eğer Kant’ın felsefesini düzeltmeden alırsak, insan için olanaklı olan yalnızca fenomenal bir ‘bilim,’ bilginin yerini alan inancın temelinde fenomenal bir ahlak ve törellik, ve kişisel-öznel beğeniler temelinde fenomenal bir estetiktir. Özellikle ‘aşkın/transzendent’ olanla ilgilenmeyen felsefesine keyfi olarak ve paradoksal olarak ‘Aşkınsal/Transzendental Felsefe’ adını veren Kant kuşkucu eğilimi ile Aufklärung filozofları içinde bir onur yeri doldurdu. Tüm zamanlarda kendisini dinlemeye ve izlemeye hazır eşit ölçüde kuşkucu eğilimli geniş bir bilinç alanının duygudaşlığını kazandı. Kişisel olarak bir nihilist olmasa da, “insanın yamuk tahtasından düzgün hiçbirşey yapılamaz” diyordu.
(Tanıtım Bülteninden)
Arı Usun Eleştirisi A ve B Yayımları İçin Önsözler, Giriş; Aşkınsal Estetik Kitabı PDF